Godkänd? Ja, Friterad? Nej

Javisst händer det att man läser fel ibland :P Trodde faktiskt att det stod friterad, men så kom jag på att det inte alls gjorde det. Det passade som inte in i sammanhanget :P Filtrerad var det kokrrekta ordet.

TRalalaaa.. Nu en dag kvar på praoen. Känns rätt trist att komma tillbaka till skolan igen. Har ju haft det så trevligt där i LKAB :) Ok, det finns ju undantag. T ex igår morse när vi gick runt i Anrikningen, Sovringen, Minelko och överallt vars vi gick för att kolla om rören, vars man tar damm prover, var lättillgängliga och så att det inte låg skräp på golvet.
*Jieeeeyh*
Sen råkade det hända en liten olycka i Alliansen. En gubbe fick stenras på sig, så vi for dit. Jag fotograferade, medan de andra hade annat viktigt för sig.

Arbetsdagen slutade lite efter kl 14.


Idag fick jag vara med på lite vaccineringar och blodprovtagningar med Greta på morgonen.
Ett tag innan lunch blev det att springa runt på MK3 och kolla läget och facineras? av alla stora manicker och dataskärmar. Lite läskigt var det ändå, eftersom att de inte har något riktigt golv i verket. Det är galler istället mellan våningarna. Det innebär att ifall att man kollar ner så ser man dit allra lääääängst ner till botteeen. 
Så satte funderingarna igång, (ganska oundvikligt, för vem orkar gå omkring lyssna på en grå gubbe med monoton röst som vet allting och ska stanna överallt och försöka överrösta maskinerna och förklara allting). Jag gav då upp ganska fort. 
Men i af, tänk om någon just skulle råka tappa en målarfärgsburk på våningen högst upp så att målafärgen rann ut, och att det just gick folk på alla våningarna nedanför.. då skulle ju målan rinna på alla människor äääända ner till våningen längst ner. Där skulle golvet få resten. (Om det inte råkade ligga någon just där).

Nåväl.. Efter det var det matdags.
Resten av dagen fick jag mäta blodtrycket på gubbar och kolla i folks öron. Moahahaha ;P Sen fick jag gå på arbetsplatsträff i Manskapshuset innan det var dags att åka hem. 


Imorgon blir det en dag nere i gruvan. Vet inte riktigt vad som kommer hända där, men det får man väl se :) Sen efteråt är det heeeelg, och det ska bli jääävligt skönt!
Har faktiskt skrivit lite på min Svenska bokrecension idag också ^^ Medans jag var barnvakt ..



2000-11-16.. Idag är det 6 år sedan, och minns jag inte fel så var det en torsdag. Känns inte som att Ni har varit borta så länge, men nu är det så.
Danne och Eddie.. Det bevisar hur fort tiden går. 2191 dagar sedan, och ändå känns det som igår.
Ha det gött där ni är nu.


Nä, nuuu måste jag kiila iväg och läsa. Här får man ju ingenting vettigt gjort!

Usch, orkar inte engagera mig så mkt i det här inlägget. Måste sova nuu (läsa),  Tjaråååp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback