Flitig som en jag :)

Det är inte ofta jag visar mina sådana sidor, men idag är jag faktiskt riktigt stolt över mig själv. Såhär mycket skolgöra har jag inte fått gjort på länge.
Började dagen med att vakna. Klockan var närmare tio när jag äntligen tog mig upp ur min sköna varma säng.
Åt frukost, varefter jag pluggade lite till kemiprovet, och sedan bar det av till skolan. Medan jag väntade på att idrotten skulle börja så hann jag med några sidor till i kemiboken. 
Min skoldag bestod av en 45 minuter lång idrottslektion, så det gick utan smärre svårigheter.

Hemkommen och hyperaktiv (som inte de flesta) lagade jag mig lite mat. Efter det plockade jag fram kemibkoen, och på en gång så hade all överskottsenergi försvunnit, och nu höll jag istället på att somna. Varför är det så? Ena stunden är man jättepigg, och bara man tittar på en läxbok (lärobok) så börjar man gäspa.
Nåväl, var tvungen att vila en stund för jag kunde verkilgen inte förmå mig att vara vaken. Efter det började det roliga :) (Eller roliga och roliga, man kan väl säga att det är på tok mycket bättre såhär efteråt).
Jag började återigen kämpandet med att försöka förbättra mina kemikunskaper ytterligare ett steg.
Någon timme (åtminstone ett tag) senare tyckte jag att jag behövde lite variation, så jag slog upp matteboken lite som omväxling, och hör och häpna, jag var pigg! Helt otroligt :)
Två timmar senare trodde jag inte mina ögon (eller öron). Jag hade verkligen suttit och jobbat, och inte märkt att tiden flugit förbi så fort som den gjort. Jopp. Som våran mattelärare brukar säga "Tiden går fort när man har roligt". Det är faktiskt inte så tråkigt när man börjar förstå vad det är man håller på med :)

Vid nio-tiden så var det dags för snöskottning. Behövde lufta hjärnan en stund kände jag, när jag plötsligt kom på att jag har redovisning på svenskan imorgon och ska prata om en tjomme eller tre i den grekiska mytologin. Jääädrans. Eller vad det är det heter. Läste igenom pappret två gånger innan det fick vara nog. Då var det dags för snöskottning, gaah.
När jag kom in igen sådär en timme senare så läste jag igenom svenska pappret någon gång till, innan det blev att fortsätta med kemin.
Nu, efter en hel halv dags pluggande tänker jag äntligen ge upp. Det jag bara är lite orolig över är det sista kapitlet vi har, om energi, i kemin. Det har jag bara lyckats skumma igenom en halv gång lite halvseriöst innan jag somnade.
Jaja, jag får väl ta mig i kragen och lära mig det imorgon. Provet är ju faktiskt i övermorgon :( Eller ja, imorgon om man ska vara petig.


Nu kommer farsan hem från jobbet och det betyder att det är sent. God natt Folks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback