Riktigt riktigt tungt!

Sitter här och är tröttare än någonsin! (I alla fall än på länge).
Ögonen håller på att falla igen - konstigt? Började mitt arbete igår kväll vid kl 21 på Nunisparken. Stod i fiket och moppade efter alla fyllisar som spillde kaffe överallt. Tur var nog ändå att jag var i farten med hinken och skaftet för mitt i allt, framför näsan på mig, låg det en femhundring på golvet, ahaaa! 
Godhjärtad som jag är lämnade jag in den till kassan, där den sedan låg i säkert förvar. 
Efter ett tag tog vattnet slut I KRAN!! Då fick jag och Jossan till uppgift att springa till ett annat hus med fyra miljoner termosar och hämta vatten. Den mesta tiden av kvällen spenderades till att springa med kaffekannorna i högsta hugg.
Nåväl, måste då säga att det var bra träning för handlederna :P Eller kanske plötslig förslitningsskada? :P
Efter en stunds fyllande i termosarna började vi räkna antalet mäniskor som ville köpa öl av oss. En av gångerna hann vi knappt fram till bänken så hade sju stycken frågat efter öl/cider. Gaaah?

Klockan var efter 03.30 när vi fick stänga fiket och sticka hem och ladda upp för nästa dag. Hann sova max fyra timmar innan det var dags för att stiga upp igen. Halvdöd och med telefonen ringandes i ett kör steg jag till slut upp från min sköna säng och hoppade in i duschen. Uppfriskande må jag säga!
Kl 11 var vi på plats igen, den här gången inledde vi med att vara barnvakt (Jag och Jossan).
När fiket började befolkas så gick den mesta tiden åt till att fylla på med fikabröd och städa bord mm. Idag tog turligt nog inte vattnet slut, så det var inte fullt sådan kalabalik som igår.
När skiftet var äntligen var slut vid kl 17, eller senare? Stack vi hemåt med all överblivet fika och jag - 500 kr rikare :) Det var nämligen ingen som frågat efter pengen jag hittade igår, så jag fick behålla den =) DÅ blev jag nöjd!

Kom hem, och sedan dess har tiden förflutit som i en dvala. Jag vet inte vad jag har gjort, annat än att sitta här.
Tröttheten är överväldingande, men vill inte stänga ögonen eftersom att jag är medveten om att linserna måste plockas ut då. Eftersom att jag har endags-linser kan jag inte ploppa in dem i ögonen igen efter att jag tagit ut dem en gång. (Har ingen linsvätska).

Sitter och lyssnar på Secondtunez - Sommaren är här igen. Kommer (även) denna låt plåga oss i sommar?
Orkar inte fundera på det något mer, just nu för nu ska jag ta en powernap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback