Flitig, oh yeeah :)

Tror jag aldrig har varit så flitig som idag. Har dammsugit, vaskat och dammtorkat i heeela huset (utom mitt rum, hmpf), tvättat kläder, vikt tvätt och mer därtill :) Ibland måste man ju. Mor och far kommer hem imorgon från deras nästan tre veckor långa semester. Känns lite trist, med tanke på hur skönt det har varit att få bo ensam denhär tiden, men jag ljuger om jag säger att det inte ska bli härligt också. Det är jobbigt att ta hand om ett helt hus själv. All städning, diskning, skottning, tvättning etc. Det är inte att leka med :P
Efter en lång, hård dags slit med flitighet så unnade jag mig att se några avsnitt av första säsongen av Desperate Housewives och Borat är ju skön, så det blev lite sånt också =) Har blivit värsta serie-följar-freaket på senare tid, men det gör inget.. För jag kan ju ändå inte gå eller göra något annat sådant där roligt nuförtin.
Hujj, måste ännu byta sängkläder, diska och skotta imorgon innan jag åkr till skolan. Tror faktiskt att jag hoppar över det sistnämnda och lämnar det till farsan. Han har säkert saknat att skotta snö ;P

Blev just på otroligt dåligt humör, igen, när jag ägnade tankarna åt min hälsena en stund. Den vill aldrig ta och bli bra. När ska jag kunna börja träna igen? När ska jag kunna börja gå längre än det jag är tvungen att  knalla runt när jag är i skolan? Har inte varit på gymmet på cirkus en månad.
Och nu har jag fått något skumt i handleden också. Det är ju det jag alltid har sagt, meningen med livet är att bli tjåkk. Så är det, och förmodligen kommer jag inte komma kunna göra någonting åt det. Eller så kommer jag göra det :) Palla gå och släpa runt på 150 kg fläsk. Njeee :)
Sitter och lyssnar lite på "Ragnar är en liten pojke, önskar att han vore stor, osv"  och.. SATAN. Glömde att spela gitarr idag igen tralalala :( Får göra det imorgon :)
Nu ska jag vara glad, eller nåt


(Personerna på bilden har inget med det här inlägget att göra. Det har inte palmen heller, eller?)

God natt, tjing tjong :)

Kommentarer
Postat av: pk

det är fan jobbigt att ta hand om ett hus själv :/ mina föräldrar var på gotland i flera veckor förra sommaren.. och jag lovar, typ allt som fanns i köket, disk, mat m.m det hade fan möglat :D

Postat av: Sara

haha ok, jag känner igen mig i det du skriver. Det är fan inte lätt alltid :P

2007-03-22 @ 16:12:17
URL: http://SaraOskarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback