Lock i örat och läskiga skoterturer


Är helt mör i kroppen efter dagens alla bravader, eller "dravabred" som jag brukar säga.
Det började med att jag sådär lite halvsömnig tog mig upp ur sängen vid halv tio tiden imorse. Åt frukost, varefter det otroligt vackra vårvädret lurade ut mig. Jag visste inte vad jag skulle göra, ända tills det slog mig; Jag skulle spela brännboll!
Fick med mig några bybor till klubbis, där vi satte fart på en gång. Att springa och jaga en boll i en meter djupsnö är inte lätt :P Efter några vändor brännboll, under kaffepaaausen (utan kaffe), då jädrar kom vi på att snörugby skulle sitta på sin plats.
  
Ungefär en timme senare, med blåmärken överallt och andan i halsen bestämde vi oss i alla fall för att ge upp. De flesta for hem och käkade, men inte jag. Jag tog med mig en liten filur och satte mig på skotern som skulle ta oss till stugan. Far m.fl. var där och rökte kött i våran rökkåta, muums torrkött :)
            
Fotade lite fina naturbilder med min suveräna cyber-shot-kameratelefon, och promenerade runt i skogen och bara njöt av vårvädret. Plöjde runt lite med skotern i väntan på mat, för det finns ju inget godare än att äta i skogen :)
Käket tog slut, såsom också lusten/orken att vara i skogen. Då bar det av hemåt i fulla muggar för några avsnitt Depserate housewives och kladdkaka :)
   
Ytterligare några timmar senare infann jag mig tre och en halv km längre in i skogen än jag hade väntat mig. När jag som bäst höll på att tippa ner i bädden, blev jag medlurad till en stuga lååångt härifrån (alltså de där 3.5 km jag babblade om innan). Där pratade vi och spelade finns i sjön och massa poker (och så fanns det lite fika där med, wiiie). Det var nice :)
För en stund sedan bestämde jag mig för att åter bege mig hemåt en gång. Sådär sent på natten och ingen annan än en själv som är ute med skotern när månen lyser sådär kusligt, så är det lite läskigt att köra omkring :) Lyckades i alla fall ta mig hem med en hungrig mage och livet i behåll. Har suttit och smaskat i mig chips ända tills påsen tog slut. Kanske inte den bästa lösningen när man ska försöka mätta sin hunger.

Kommentarer
Postat av: Julia

Låter som en sån där superdag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback