Lussevaka + annat MINDRE roligt

Haha, ja den där lussevakan.. Har fortfarande, inte efter tio timmars sömn lyckats ta igen mig efter tisdagen. Eller ja, natten mot onsdagen :P
Fast nu är jag inte såå trött längre :)

Kvällen började med att jag och Mia kollade nåra avsnitt Full frys hemma hos henne (verkligen en älskvärd serie), innan vi begav oss till Julia, och vidare därifrån till ICA-supermarket.
Såklart som alltid kommer man iväg i sista minuten, och när vi väl var där så hotade kassörskan oss att hon minsann tänkte stänga kassorna om vi inte skyndade oss på.
Fick med oss en hel del onyttigheter därifrån, men jag förbrände nog ändå några kalorier på vägen hem till Julia för kassen vägde nog minst 5 kg :P Snåla som vi var så köpte vi bara en påse. Men vafan..

Efter en flåsande färd upp till Julia (såklart bor hon på översta våningen) så var vi äntligen framme, och våran lilla lussevaka kunde äntligen börja. Den bestod (till en början) av; mig, Annis, Mia, Julia, några flaskor Coca Cola, pepparkakor, lussebullar, nötter, godis, julmust och såklart glögg och russin :)

Vad skulle vi göra då? var frågan som dök upp. Efter en stund slänge vi på Full frys, som tyväärr råkade fastna i Julias Dvd-spelare. Ett tags velande senare, beslöt den sig i alla fall för att komma ut därifrån, och Julia förbjöd mig att stoppa in fler av mina filmer dit. *Typiskt*
European Gigolo var filmen vi fick ägna vår uppmärksamhet till tillslut. Den är bra =)
Efter det (eller mitt i allt, snarare) stack Annis hem.
När vi glott filmen klart så var det dags att titta Madagaskar. Olyckligt för oss, så verkade inte tisdagen/onsdagen vara rätt dag för att titta film, så vi såg nog ungefär halva innan vi gav upp och började spela disney-monopol istället. Ingen vann för det var så segt att spela, haha :D Men väldigt skoj!
Fast egenltigen skulle det nog varit Mia som vunnit, jag borde nog ha hamnat på en andra plats och Julia, tyvärr, sist och minst ;P

Klockan 04.00, eller vänta nu.. den kanske var 04.01 när vi började kika Lejonkungen.
Kika var kanske lite fel ord, för just innan vi slog igång filmen så råkade vi höra en låt på TV och Julia bara var tvungen att ladda hem den, så den satt vi och sjöng på (de delar vi kunde) och plågade oss med de kommande fyra timarna. Så det blev inte mycket Lejonkungen för oss den kvällen (ehrm.. morgonen).
Och så drack vi glögg (med vissa tillsatser) och russin i. Typ..
Lite någon gång då drog skitsnacket igång.

Mia stack hem vi halv sex. Hmpf, tråkisen där.
Halv sju kom i alla fall vi kvarvarande (jag och den galne-Wuthering-Heights-sjungande-Julia:n) iväg oss till skolan. Vi gick alltså..
Efter vägen lyckades vi stanna och dansa runt den enda julgranen i stan (som inte verkade vara oplogad runt). Just efteråt märkte vi olyckligtvis en bil full med folk som satt och stirrade på oss.
Traalalalaa.
Strax efter halv åtta var vi framme.

Nu blev jag plötsligt på dåligt humör så jag tappade lusten att skriva.


Två månader och inte mer.. Men det är inte ens värt att hata.

Kommentarer
Postat av: Julia

Deprimerande. Jag var både sist, minst OCH yngst! :(:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback