LKAB hela helgen + onsdagen, torsdagen och fredagen lååång

Ämnesanknuten praktik kallas det. Så imorrn ska jag med farsan och köra traktor i gruuuvan och åka stooor lastbiil. Han jobbar förmiddag, så då måste man stiga upp kl 3. Alltså om en sådär 4 timmar ungefär.
Inte nog med det. När jag skulle gå ut här tidigare på kvällen (är i byyyn) upptäckte jag att jag glömt mina täckbyxor och mössan och hela kittet i lägenheten. Jaja, ingen idé att sörja över det. Plockade fram lite kläder, och sen när jag lämnat the house och började min färd genom den nyfallna snön som knarrade under skorna, och lyste så vit i det mööörka mörkret.. det lät ungefär som när... 
Jaaa, jag behöver väl inte utveckla det mer.. Det jag tänkte berätta var att jag fick en del konstiga blickar på mig och folk påstod att jag såg ut som någon blandning av en skidis-skoter-cross-liknande-figur, men lite inslag av slalom. Nåväl, det var ju varmt ändå :)

Hälsade på syster min, och kollade idol + chokladpudding. (Chokladpuddingen kollade jag inte så mycket på, den åt jag mest.) Och sen begav jag mig hemåt igen.
När jag steg ut genom dörren kände jag den bitande kylan som gnagade på kinderna och snöflingorna föll inte, som tidigare på kvällen. Tror faktiskt inte att det snöade något alls idag faktiskt, vid närmare eftertanke. Skorna liksom klistrade sig fast i det hårt packade vita på vägen och mina tankar var upptagna av.. Hallonbåtar.
Nu sitter jag inne i mitt varma hus och har fortfarande denna vackra? och något, faktiskt inte så ovanliga, utstyrsel på mig. Mor har redan borstat tänderna, så nu är det bara jag kvar. Huset ligger stilla öde. Det är bara fläkten på min kära gamla virusälskande dator som surrar i den sena kvällen.

Nä, nu blir det sängen nästa. Tror jag behöver lite sömn innan jag ska börja mitt hårda arbete.


Kaanske, om jag har tur, att jag får sova lite i lastbilen när ingen ser, när ingen hör, när farsan kör... ^^

Tror jag börjar bli lite för trött för sånt här.




Nåväl, man ska alltid trampa den på tån som står närmast. Annars blir det så besvärligt.


Kom ihåg! Måste du tända eld på dig själv; låtsas att du är någon annan, så tänder du eld på honom/henne istället. Det gör inget om det är en anka för då kan du kasta macka med den. Går det inte att kasta macka med ankan så kan du kasta macka tillsammans med den istället.
(Allt går, bara man vill).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback