Tjopp!

Igår var det tänkt att vi skulle till FInland och köpa möbler  på den där nya affären Suomi soffa, vilket inte blev av eftersom att det inte alls fanns något speciellt billigt eller bra där.
Nånå. Eftersom att vi inte hittade några möbler tänkte vi att det fick bli lite klädshopping istället, så då for vi till en klädaffär i närheten som försäljningsgubben på möbelaffären rekommenderade. Fattar inte varför han skickade oss dit. Det liknade ungefär vårt gamla Galne Gunnar(!) Och hur hög kvalitet på kläderna fanns det där?
Jag kan ju säga såhär: Inte hög! 


Ack och ve. Vid tre-tiden på eftermiddagen, både trötta och besvikna, kom vi i alla fall fram till att det var helt värdelöst att försöka shoppa i FInland.
Då vi bestämde att åka till Luleå istället, för att vi förhoppningsvis skulle hitta någonting av värde där.  Tacka vet jag gamla hederliga Luleå.
Första affären jag innfann mig i så hittade jag ett par skor som jag helt enkelt förälskade mig i, och som jag inte skulle kunna lämna affären utan att ha kööpt. (De kostade ju faktiskt bara 300 kr).

Glad och lycklig fortsatte jag mot nästa affär, där jag lyckades hitta en jacka. Jag tänkte faktiskt inte köpa den eftersom att den var så pass dyr som den faktiskt var, och för att jag såg ut som en svullen valross i den.
Men efter att morsan började mala på om sina dumma grejer som hon alltid kommer med, och som man har hört i, tjaaa, åtminstone de tolv senaste åren. Och "att den faktiskt blir plattare när man har tvättat den" så orkade jag inte med henne längre, och det resulterade i att jag köpte jackan.
Det var ju faktiskt inte jag som betalade.
Och så var den vaaaarm :)

Nåväl. När jag kom hem igen till byyyn, så hade jag lyckats få med mig ett stycke vantar, ett par jeans, 90 omega-3 kapslar (har hört att man blir smart av det) och så skorna och jackan. Det var faktiskt bra hunnet eftersom att jag bara hade cirkus en och en halv timme på mig. Haha ^^

Något jag blev ledsen över var skorna jag hittade på Maxi stormarknad. Heeelt underbara! Och de kostade bara 300 kronor. Den fanns i 6 storlekar, men just min storlek var slut. Bleeeh!


Det är väl bara att ge sig till tåls, för snart ska jag ju till Luleå igen (i slutet på månaden), så då får jag och mitt shoppingbegär en ny chans. Hoppas bara man har pengar då :)



Hur kan det komma sig att vårt minne är gott nog att i minsta detalj bevara vad som hänt oss, men inte nog gott att komma ihåg hur ofta vi berättat det för en och samma person?

Kommentarer
Postat av: hoz

omega 3 blir du inte smal av.
det är dock:
lätt blodtrycksänkande
svagt kolesterolsänkande
svagt triglyceridsänkande
lindrande vid ledbesvär, ömma och stela leder
lindrande mot mild eller periodisk psoriasis

bra om man inte äter mycket fisk alltså :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback