Kryckor, bleeh!

Den här dagen har inte varit det minsta trevlig. Nästan i af. Det negativa har dominerat.
När jag vaknade i morse hade svullnaden på foten gått ner litegrann, yiess. Men hade dock lika svårt att gå som igår kväll. Tog mig framåt genom att hoppa på det högra benet, yäääy.

Kom för sent till de flesta lektionerna för att jag gick så sakta. Det gjorde ju inte så mycket, men ändå. Gick till skolsköterskan men hon kunde inte göra någonting åt min fot så hon rådde mig att ringa till vårdcentralen istället. Så blev det gjort och jag fick min tid.

På fysiken fick vi veta hur det hade gått på provet, och då ville jag bara lägga mig ner på golvet. Delvis för att jag inte kunde gå, devlis för att jag ville dö.

Nånå, dagen förflöt och efter kl 14 någon gång åkte jag och Hanna till Kullen, hem till henne. Där åt vi bacon och ägg och kollade på nickelodeon.
När klockan närmade sig 16 begav jag mig till frisören, där jag blev klippt. Sååå nu har jag nästan inget hår kvar. Jaja, det växer väl ut så småningom.

Kl 17.30 var jag på akuten och en och en halv timme senare lämnade jag plejset med kryckor och en rulle stödbandage. Hade tydligen stukat foten och töjt nån sena eller nåt liknande. Fattade inte riktigt det där för hon snackade danska :P
Hon frågade massa konstiga frågor också.
Först frågade hon om jag hade några kryckor hemma. När jag sa att jag inte hade det så frågade hon om jag hade några stockar. När jag även svarade nej på den frågan också så undrade hon vad jag bodde i för skog, som inte hade några stockar.. Hmmm.
Sen frågade hon om jag kände någon som ägde några "kryck-stockar". När jag inte gjorde det så tyckte hon att jag kunde ta en ibumetin och så tror jag hon tyckte lite synd om mig. "Och du får inte träna på minst 2-3 veckor heller" GAAAAAAH!

När jag kom hem började jag skriva svenskan det första jag gjorde, och nu är jag jäääävligt less så nu ska jag göra nåt.. vettigt.
Typ sova eller nåt :) Det känns som att det skulle behövas lite sömn, för imorrn ska vi ju skriva den stoooora argumenterande uppsatsen i svenska.



Var tydlig i ditt elände
-Och jag har sagt till mig själv:
De andra kommer att bli ledsna, om jag blir alldeles genomfrusen. De har inte hjärnor nån av dem, bara grått ludd, som har flugit in i huvudet på dem av misstag, och de tänker inte, men om det fortsätter att snöa en sex veckor eller så kommer nån av dem att säga till sig själv:
"I-or kan inte vara överdrivet varm omkring klockan tre på morgonen."
Och sen kommer de ut. Och då blir de ledsna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback