Arternas uppkomst och släkte, plötslig insikt

Kom plötsligt till (en?) insikt.. Som inte är lik någon annan jag har haft tidigare.
På biologin ägnar vi oss för tillfället med att lära oss ett och annat om arternas uppkomst och hur nära släkt arterna faktiskt är med varandra. Att alla är uppbyggda, och består av (ungefär) samma delar,  tvivlar jag inte det minsta på nu, eftersom att jag nyss, när jag låg i min säng, upptäckte att likheten mellan mitt ben och ett kycklinglår är skrämmande. Eller kanske ett grodlår?
Låter inte vidare tilldragande. Vet förresten inte riktigt hur ett kycklinglår ser ut när jag tänker efter tror jag. Det var bara det första jag kom att tänka på. En enda stor lååång håååård muskel. Nej nu ska jag sluta. Fantasin bara skenar iväg. Börjar nästan låta lite..
.. perverst? ;)

Kanske att farmors mormor var en höna?

Undrar om man får ett smeknamn efter det här. Folk kanske börjar kalla mig..
.. perversa Sara?


Kommentarer
Postat av: Julia

Klaaart vi ska träna imorrn, tjejen! ;) Hmf, kycklinglår? Skulle gissa på att det är din skenande fantasi som spelar dig ett spratt hörrudu.. :D

Postat av: Sara

är inte alldeles omöjligt.. Har ju hört att jag i vissa fall har lite.. livlig fantasi :P

2007-04-03 @ 22:01:51
URL: http://SaraOskarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback