Brutal feber, halsbränna, nästäppa.. Kan det bli värre?

Lovet har knappt hunnit börja och jag har åkt på väärldens förkylning. Inte för att vara en sån där pessimistisk.. liten tomte, och se in i livets alla mörka vrår, men nog i jädraranamma har jag all rätt till att vara på dålgt humör idag. Har inte ens en film att slå igång! Vad ska jag sysselsätta mig med? Jag vill ha mat, men jag kan inte äta hela tiden. Har sådant sötsug - eller vad det nu är - att jag bara vill dränka mig i påskägget, men jag har en så obarmhärtig halsbränna att jag inte kan det heller.
Har även ont i största delen av min kropp, så jag tillåts inte att sitta, ligga, stå eller gå utan att jag håller på att gå sönder. Kan inte sova heller eftersom att jag glömde nässprayen i påsen med påskägg, som morsan har gömt på något supersäkert ställe, utan att dö för att jag inte kan andas. Har inte heller några halstabletter, hasbränne-dödare eller näsdukar.

Tycker riktigt synd om mig själv idag, hah. Aaaaaj, nu stack det till i benet. Kanske fick men efter det jag såg på vägen hem där tidigare idag.
Nåväl, nu ska jag inte sitta och gräma mig som en pensionär med ledvärk längre, utan försöka kmma på något lite vettigare.
Det kanske är brock jag har. Såg en gång på tv om en gubbe som hade så många olika symptom för olika sjukdomar att ingen läkare kom på vad det var han led av. Så kom det en smart doktor och märkte att det rann ut hjärnvätska från hans öra. Det visade sig att han hade brock i örat och att hjärnan höllpå att sippra ut.
Förhoppningsvis är det inte lika illa för mig. Det har i alla falla konstaterats att jag har en vaxpropp. Det är kanske så det börjar?
Nåväl, det åerstår att se ifall att hjärnan sitter kvar efter jag har varit på vårdcentralen och sugit ut "den lilla igentäppnigen i mitt öra som orsakar min tillfälliga dövhet".

Som Mika säger:
"KERCHING"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback