Sara goes fishin'

Eller, jag menar skogshugging :D Har huggit sönder hela farsans björklass i tändstickor, fullkomligt obrukbara!
Äsch, det var bara de första vedträna som gick det ödet till mötes. Efter det gick det betydligt bättre :) Har väl hunnit med en björk.. Kanske en och en halv som max. De är faktiskt ganska svåra att träffa sådär i början. Yxan väger en hel den med, (höhö får jag skylla på det? =)
Efter gårdagens träningspass har jag en sådan brutal träningsvärk i hela kroppen att jag funderar på.. Att försöka motså frestelsen att lyfta armarna ikväll. Och inte promenera omkring. Tror jag ska sitta här, alldeles alldeles stillla, för då känns det bra :)
Ja, igår slutade jag vid nio på morgonen, då var skolan över, finito,slutt.
Begav mig upp på gymmet. Eftersom att jag inte kunnat träna dess mer de två veckorna jag varit sjuk, så blev det ett sjuuuukt hårt pass där på en timme (eller det kändes nog mest tungt bara för att jag har hunnit förfalla under de här två veckorna).
När jag tränat färdigt var armmusklerna helt slut, men benen hade kvar massor med överskottsenergi, så jag skuttade iväg mot kullen. Hann ända till backhoppan innan min far kom och mötte mig med bilen :) Någonstans efter tjottivägen kände jag att min träning inte var över, utan jag bad lille far att släppa av mig tre km hemifrån. Fick mig en litenjoggingtur där :)
Efter det var jag dock alldeles slut, så jag lade mig i min mjuka sköna säääääng och..snaaaaaaaaark!
När jag vaknade sådär 45 minuter senare var det dags för käk, tätt följt av en hel del vedklyvning.
Det var hela historien :) Skulle nog behövt ett litet träningspass idag också egentligen, men foten har inte varit barmhärtig nog för att låta mig ta itu med det. Istället fick det bli lite mer övning-ger-färdighet med yxan. Det ger en hel del träning det med :)
Tråkigt nog lastade jag en skål full med chips och cheez crunches.. som råkade ta slut pga min närvaro :S 

Nåväl, får motionera bort skräpet imorgon. Fast.. Jag har ju hört att träningsvärken alltid är värst två dagar efteråt :S
Men, DET SKITER JAG I! :) För något annat jag har hört är att medan man tränar så försvinner träningsvärken, hahaaa!

Ett blogginlägg av detta långa slag har jag inte lyckats åstadkomma på väldigt väldigt länge. Men det kanske är för att jag klokt nog, i vanliga fall, tar beslutet att inte skriva ner all denna strunt :)

Nu ska jag luta mig tillbaka och som i en dvala? flyta igenom några avsnitt av Ugly Betty :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback