Tisdags-stress och annat mys

Har läst igenom hälften av samhällsen och gjort bort svenska nationella, men det är det enda jag har fått gjort idag. Orken finns inte. Måste skjuta på saker ytterligare.
Imorgon tänker jag dock gå på varenda lektion. Matte-lektionen skrämmer mig gansk mycket. En och en halv timmes jobbande med nåt jag inte fattar någonting av, jag ligger superlångt efter + att sista dagen vi har att göra provet på är fredag. Hur ska detta sluta? 
Även fast det iinte ens är tre hela skolveckor kvar till lovet så är de sista krafttagen slut nu. Jag orkar helt enkelt inte. Nu skiter jag i resten. Blir det omprov så blir det. Man kanske lär sig något under provets gång? :P Nä nu ids jag inte ens låta optimistisk. När det gäller skolan är allt ett enda stort mörker.
Måste ta mig i kragen nu. Nu är det inte länge kvar till lovet. Snart är det över. Slut på slitandet för en stund.
Nu bär det av mot sängen för att läsa de resterande tio sidorna innan jag somnar, vilket jag hoppas att jag kommer göra.

Nu låter det som att allt är skit, vilket inte är fallet. Det är skolan denna mörka period handlar om.
Vill säga att jag är otroligt glad över att jag har så fina vänner, en super-förstående och underbar sambo och en suverän familj - dock jobbig emellanåt. Det är ni som sätter guldkant på tillvaron och vardagen blir mycket trevligare. Vad skulle jag gjort utan er? =)

Ska berätta lite om min dag i övrigt, den bättre delen.
Byn; Åt köttfärssås och spaghetti varefter det blev en stunds matkoma. Kring sex-tiden kom min bror, hans sambo och alla deras fyra ungar + en till knott (syrrans yngsta) och hälsade på. Halv sju var vi sju stycken om satt och trängdes i soffan och tittade julkalenderna på 1an. Mysigt att träffa sådär många på en gång som man inte har träffat på ett tag :)
När alla barn och tillhörande mammor och pappor gått hem så satt jag här vid min oälskade jättesega dator och spelade lite Bitch, på Blip.
Pratade i telefon med min kära pojke och efter det var det läxläsning för hela slanten. Humöret höjs alltid några steg under ett samtal med honom och samhällsboken kändes inte alls lika farlig längre.
Tog mig igenom tio sidor som jag lyckades få in i skalljäveln, men som jag lika fort glömde bort. Vad är det vi har prov om nu igen? ^^
Nåväl.. Gick och hämtade Jokke och släpade med honom på en liten promenad. Lämnade till slut hem honom till en lättad mor och far, som trodde att de aldrig skulle få se sin son igen.
Syster och hennes familj fick besök av en mig. Jag lånade en mobilladdare (eftersom att jag varit så pass.. glömsk, att ha lämnat min hemma i Kullen) av dem och passade på att titta Desperate Housewives med min Johanna, innan hon gick och alla andra gick och sov.
Nu sitter jag här igen, framför den värdelösa högljudda datajäveln. Eftersom att jag bloggat färdigt nu ska jag hämta ett stort glas vatten (har hört att det är bra för hyn;) och läsa sidorna 16-26 innan jag säger God natt för idag.

Vad optismistisk jag känner mig nu - nästan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback