Den här dagen som började så bra..

..verkar fortsätta i samma bana :)
Har varit ovanligt, och otroligt, glad hela dagen :)

Måndag v.8:
Dagen började lite fint med sovmorgon till halv två. Var visserligen tvungen att stiga upp halv åtta för att vara barnvakt, men det var inget som bekymrade mig. Vid tio-tiden slängde jag och Jesper på en film, Myr mobbaren. Egentligen skulle jag bara agera sällskap och läsa min engelskabok under tiden det var filmtajm. Det gick inget vidare, för så fort rullen började så var jag såld. Så bra film :)
Alla de där timmarna jag hade tänkt ägna åt min kära.. (faktiskt jättetråkiga) bok bara försvann. Två sidor var det enda jag lyckades läsa. 
Hade skola i två och en halv timma, och efter fösta lektionen kunde inte mitt humör vara bättre. Jag (nästan) bokstavligt talat skuttade till fysiken, för tänk vad roligt att få träffa Carola igen efter helgen (:F) Men till och med det var jag glad för. Nu skulle ingenting få förstöra min dag.
Det gjorde det inte heller. (För en liten stund sedan satt jag dock och var sådär superpessmistisk och tyckte att mitt liv inte var värt. Inte idag). Känds inte mer än rätt att skriva ner allt i bloggen, och tro det eller ej, men det funkade, och nu känns allting mycket mycket bättre. Att det kan hjälpa så bra att bara få skriva ner allt det där dåliga man sitter och tänker på. Nu har jag lagt alla de dumma tankarna åt sidan, suddat ut det onödiga, och ägnar mig nu åt att tänka på sådant som får en att börja må bra istället. För varför sitta och gräma sig och älta över det man bara börjar må dåligt av?

Vad är det för saker som är så bra att tänka på då?
Jo, t ex  kompisarna, Det är dem som förgyller dagen, (och de finns i alla olika sorter och storlekar ;) Riktiga stöttepelare. Skulle man klara sig utan sådana? Knappast. Skulle ju ha gått under för längesen :) 



Och helgen då? Den har varit alldeles fullkomligt, helt jätteotroligt superbra. Bästa fredag-lördag-söndag hittils år 2007 :) Umgänget, stämningen, människorna, (ja tll och med bussresan hem från Kiruna) är något jag kommer minnas och tänka tillbaka på med ett leende på läpparna. Det kunde inte ha blivit mer perfekt! Haha, det är inte alltid det låter bra det man skriver, men det är precis så det känns, så då kladdar jag ner det :) Så härligt bra:)
Men det är inte bara de stora stunderna som räknas. Även de små tillfällena, då man får sitta och snacka skit och bara vara allmänt.. sådär härligt onormal, behövs för att man ska må bra. Som gårdagen :) Sådana saker gör en glad. Att bara få prata av sig. lyssna musik, tänka tillbaka, snacka gamla minnen (och göra diverse webtester), haha =) Det sätter lite extra krydda på tillvaron.




Vännerna är familjen vi själva väljer.
De roliga stunderna, det är dem vi minns.
För vem kommer inte ihåg den där gången när Davve skulle göra eld och var tvungen att hugga ner de enda trädet som fanns på hela berget? Eller de där andra gångerna (som inte jag kommer ihåg). Hah, nämen det är minnen :) Sådana minnen som man inte skulle klara av att göra ensam. Det behövs andra också för att kunna skapa de minnesvärda stunderna :)
Tycker att det mesta jag har skrivit är goja, och med tanke på hur länge jag har suttit och skrvit det här inlägget, och så många gånger som jag har ändrat och skrivt, och suddat, och skrivit nytt, ja då är det inte konstigt om det bara blir skumt och osammanhängande,
men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven :)


Det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra något man inte gjort :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

sååå gulligt ;D älskar bilden på mig och dig som björn och kanin =D

2007-02-20 @ 15:32:09
Postat av: Julia

Vilket feelgood-inlägg! Det börjar märkas att vi börjar gå mot ljusare tider iallafall. :) Oh happy day. :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback