Inspiration, inspiration

Tomt, finito och slut. Hittar den inte vart jag än letar.

Träningsvärken ett faktum.
"Ta en rask promenad, så försvinner träningsvärken, och i samma veva blir du pigg så att du orkar göra alla dina läxor".
Visst, det är ju ett sätt. Ett annat är att man häller i sig en sockerfri red bull och väntar på att träningsvärken ska avta i takt med tröttheten (medan man hoppas att inspirationen ska dyka upp någonstans ifrån). 
Som tur är, är klockan inte mer än 14.19, så den hinner ju titta fram bara den vill.

En gammal låt (eller tre), med Within Temptation, skrålar ur högtalarna medan jordnötterna sakta men säkert försvinner bort ur den trygga, mörka påsen.

Gitarren står och samlar damm, vilket jag har ett gäng dåligt samvete för. Igår var första gången på.. månader, som jag använde den. Det får vara slut på det nu. Orka ha en gitarr om man aldrig använder den, liksom. Nu ska jag , i samband med mitt nya (lite sundare) liv, utöka mina kunskaper inom gitarrspelandet. Jag ska bli en grym gitarrist. 
Det är i princip omöjligt att inte förfalla om man aldrig tar sig tid och spelar. Minst en gång i veckan ska jag plocka fram min kära gura och.. jaa, det är kanske inte mycket att hurra för, men det är åtminstone något.
Fingrarna fumlar och träffar knappt strängarna nu. Känns hemskt, men det tar inte lång tid så är man van igen :) Ändring till det bättre, är mitt mål.
För sämre, det tänker det inte bli!


Yeeah, snart är det lördag igen =)
Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.
Jag vill ha mer, mer.
Ge mig mer, mer.


Nelly Furtado - All good things come to an end


Kommentarer
Postat av: Anonym

10-20min varje dag ger mer än flera timmar en gång i veckan ;)

Postat av: Sara

jaaamen jag är ganska slö.. och miiiinst en gång i veckan var det. Då kan det ju bara betyda att det blir mer (om det blir mer), för mindre tänker det som sagt inte bli :P

2007-02-07 @ 17:53:01
URL: http://SaraOskarsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback