Sista fredagen

Med en kurrande mage, trötta ögon, något ont i halsen och musiken pumpande ur de fjesiga högtalarna på laptopen, känner jag att jag bara vill.. Jag vet inte vad jag vill.
Håller på att packa och städa som aldrig förr. Nåväl, jag har ingen annan än mig själv att skylla för min lathet.

Somnade kring 7:30 imorse. Med 28 grader inomhus är det inte den allra lättaste utmaningen att falla i sömn. Halv tio vaknade jag igen, med grusiga ögon och ont i huvudet. Jag hade haft en mardröm. Något av det konstigaste jag någonsin drömt tror jag. Lyckades på något sätt sammanfatta innehållet i den.
Den handlade om.. äääh, min engelskalärare skulle ta livet av mig pga av någon anledning. Tror det var för att jag hade ätit hennes muffins. Någon annan orsak fanns det nog också, men den har jag glömt bort. Så det blev ett jäkligt springande i slottskorridorena (det var fest och jag var.. tydligen på fel ställe vid fel tidpunkt). Fast som tur var hade jag snott den onda drottningens "känslonäsduk". Utan den grät hon bara och kunde inte hålla på med massa onda ting. 
Det var ändå ganska spännande, men vaknade innan jag hade drömt färdigt så jag vet inte hur det slutade.

Farsan hade nu stigit upp så jag insåg ganska fort att jag inte skulle få någon som helst sömn ifall att jag inte begav mig bort från kökssoffan snarast. Till min glädje blåste det svalt i mitt rum när jag kommit innanför dörren, så jag slängde mig på sängen och somnade på en gång.
Det råkar vara så att jag har morgonsolen (cirkus kl 2-5 på morgonen) mot mitt fönster vareviga dag. Nu hade dock solen hunnit försvinna och en skön blåst letade sig in genom fönsterluckan. Somnade genast, och sov som ett barn fram till klockan 13.

Svenskan är inte den allra bästa just nu, tack vare stressen och tjoet och tjimmet.
Nu är jag huuuungrig! Snart kommer Mia och innan dess måste jag ha hunnit packa litegrann. Bäst man sätter fart, för imorgon bär det av :)
Är dock tveksam till om jag har någon lust att följa med. Eller jag vill ju, men samtidigt hade det inte varit fel att stanna hemma. Som en kompis sa; "1 vecka hade funkat.. men inte 2"

Nuuu ska jag inte tjura. Ska vara glad som en pingvin och låtsas att jag inte aaaalls börjar tappa humöret på grund av min hunger och packa som en.. som ingen har sett förr.
Kvällens maträtt är Tacos, och den som väntar på något gott väntar aldrig för länge brukar man ju säga. Så jag får väl bita ihop och vara lycklig ändå :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback