Skoterkörning på vattnet och försenad semester

  

Gårdagen var hur tevlig som helst. Det kunde inte bli bättre :) Vi kom lite sent till stranden och vattenplaningen med skotrarna. Det gjorde inte dess mer för alla hde inte ens börjat köra. Hakkas, Fresho, Nyström och Tobbi var de fyra som lekte på sjön. Fick i alla fall några bilder som gick att publicera här :)
Med låtar som Rivstart, världens bästa jävla fest, Kalla mig, fast car och många fler gick vi in till Nisse där det pratades, dracks och filmerna vi fått ihop visades i ett smockfullt vardagsrum.
Senare på kvällen blev det en omgång till med skorarna runt holmarna, varefter ett gäng (inklusive vi) stack och bastade. För skoteråkarna och andra (mindre välklädda personer) var det välkommet med en värmande bastu. Själv stod jag över, och satt och pratade och tjoade utanför medan vi väntade.
Före kl 1 satt vi i Nisses kök igen och samtalade och lyssnade på musik. Där blev vi kvar tills klockan var närmare sju innan vissa av oss stapplade hem, haha :) De kvarvarande ockuperade soffor, fåtöljer och golv hos dansken.

En liten morgonpromenad till vändplan och tillbaka satt väl på sin plats, och just hemkommen bunkrade jag upp med kvällen-innan-tacosen och slog på TVn för att kika barnprogram. Grattade farsan på födelseagen. (Han ste upp ungefär vid samma tidpunkt som jag kom hem). 
Så fort maten hade slunkit ner i magen dröjde det inte många sekunder innan jag sov. Kökssoffan är fin ibland:) Eftersom att Mia intagit min säng så hade jag inte direkt några andra val. Tur att den är skön, och med TVn vrålande (ganska tyst dock), somnar man som ett barn och vaknar inte förrän efter att antal timmar.
Hade, till min lycka, hört mig för innan jag gick och sov, och det visade sig att vi skulle vänta en dag till innan vi reser iväg, yäähy!

Har tillbringat den största delen av dagssidan sovande, antingen i kökssoffan eller fåtöljen i vardagsrummet. Steg bara upp för att äta, och få känslan av att hålla öppet ögonen. Vid 19-tiden slog jagoch Mia igång ett gäng med Mr. Bean (som jag sov till).
Halv tio var vi leds på att sitta still, men pgs av det förfärliga väret funderade vi inte ens på att gå ut - ända tills jag förde det på tal. Vi knallade genom regn och rusk till dammen och tillbaka, vilket är det längsta jag har gått på envecka med tanke på att jag fortfarade är en aning förkyld. 1 mils promenad satt finfint, och när vi kom in igen var det macka och Oboy som gällde. Efter det stack vi till Jocke och fortsatte attkolla Mr. Bean och även en del Fear Factor som var på TV.
Vet inte riktigt vad jag har sysslat med ända sn jag kom hem, förutom att ladda ner, sätta ihop och bränna filmer. Ätit har jag också hunnit med mellan varven. Nu börjar det dock luta mig sängdags (soffdags för mig). Ett stycke TV
skulle inte heller sitta på fel plats :) Undrar var det är för program såhär dags? :)
Idag fungerar det inte att sova för länge eftersom att jag måste hinna med en del packande och städande innan vi åker iväg.

God natt! Eller ska jag säga god morgon?

Kommentarer
Postat av: Julia

KLockan sex äre morgon ju, det är nämligen då jag måste börja kliva upp från o med imorrn.
:/ Jag tycker vi ska promeneeeera nåndag! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback