Blandade känslor och funderingar

Känner mig alldeles.. groggy, eller vilket annar ord som passar bättre. Ända sedan i tisdags har det känts som helg, vilket har varit underbart skönt :P (Kan ha något att göra med att jag bara har varit i skolan en dag under den tiden).
Nåväl, visst har det varit trevlig :) Har umgåtts med byborna (hmmm, låter som någon fåne. Får inga bra vibbar av det ordet), och även någon Gällivare-bo, dagarna som gått. Kan inte annat än att hålla med Ison när han säger; "Visst kan det vara roligt på fester på stan någon gång ibland, men i Tjotti är det alltid kul!" Det kan inte bli mer sanning i den meningen.

image117
"Det är den mest utvecklingsstörda brasan jag någosin sett! Det ser ju ut som att den har bakåtkammat hår!"
Citerat av allas våran käre Bregott-fabrik. Eländigt nog framställer bilden brasan på ett betydligt bättre sätt än i verkligheten.


Nu är det endast tre skoldagar kvar till tio veckors ledighet, usch var jag längtar :) Har tyvärr inte fått något jobb i sommar. Lite extra pengar i kassan sitter aldrig fel :\ 
Nä, inte är det någon idé att sörja över det. Får helt enkelt se till att roa mig på annat sätt under de veckorna som egentligen skulle varit fyllda med jobb. Att vara ite extra slö de första tre veckorna är inte något jag lider dess mer av =) Får helt enkelt sälja moppen *äntligen*.
Enda problemet där är att jag inte hittar den :S Skulle provköra den nu för någon vecka sen, då jag upptäckte att den var totalt försvunnen. Får helt enkelt ägna veckorna åt sökande efter mopeden istället, haha.

Helgen kan sammanfattas lite fint till; Grillning, bastu, ätande, träning, kubbspel, Sandviken och alla dess mygg, Oulo, Dojsko, (bakis, fortfarande), sovande, (bakispromenader), trip upp till bottis, Taco night, singstar, plugg och ett stycke vakande.
Alltid lika trevligt med Tjautjas och dess invånare :)

Ska försöka sova nu. Dessvärre har jag (sedan kl 8 imorse) sovit nästan tio timmar, så det återstår att se om man hittar rätt på någon sömn. g'nite

Än en gång har jag lyckats skriva en rubrik innan jag kluddat ner innehållet, vilket kan verka förvirrande efersom att de inte har någon som helst samhörighet till varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback