Premiärdopp i Tjottisjön

Yesss, den 9 Juni (idag), slänge jag mig för första gången i sjön - i år. 11 grader varmt i vattnet och madnattssolen lyste sådär mysiigt samtidigt :)
Fredagen blev rätt så givande i alla fall. Började med att plocka fram gitarren - vilket inte händer alltför ofta nu för tiden. Därefter bar det av till Isons place, där vi sysselsatte oss med ett och annat, ungefär sådant man tar i anspråk då an är i byn. Jonglering fanns med på schemat, basket(spelande?), samtalande mm.
Favoriten var nog; hur man dödar myggor - 300 olika metoder.

När det blev alldeles för kallt för att sitta still, bar det av till Jonne för att slå igång bastun. Klockan var närmare två innan vi var redo med bikinisrna (och badbyxorna) på.
Några lettlänningar(?) från Lettland kom och hälsade på en sväng, så vi fick inte riktigt bada ifred. Vi var dock färdiga relativt fort, så de fick vara ifred hemma hos Jonne sen.

Lördag (idag) har jag mest troligt planer på att tillbringa dagshalvan i civilisationen. Får dock se om det är någon som vill ha besök ;)
Träning står också på planeringen. Med tanke på att det var förra torsdagen jag sprang sist, så måste jag nog ta dubbla doser i helgen, jobbigt :)
Nu har jag smort in min "fräscha solbränna" med en ny After Sun, Calming moisturising lotion with cactus concentrate, som jag inhandlat idag. Doften är underbar :)

Nåväl, nu ska jag och min nya bok inta sängen, och alla dess kuddar, och vänta på John Blund.

Kommentarer
Postat av: Julia

Tjoho, klart du fått.. Synd att du skulle dra hem bara, du hade ju kunnat sova hos mig om du velat! :P Hörde att ni lekt skogshuggare med brorsan btw. ;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback