www.tjuvlyssnat.se

Det här är humor :)

*

Röda linjen

Kille ~20: Vet du var Kaknästornet ligger?
Tjej ~20: Ja? Skottland!
Killen: Va!?
Tjejen: Nej förresten, gud jag sa fel! Jag tänkte på Kaknäsmonstret!

*
Mataffär, Täby C

Barnet: Men jag viiill ha godis mamma! Viiill!!
Mamman: Om inte du är tyst nu så dör Björne!
Barnet blir mycket tyst.

*

Pendeltåg, Stockholm

Två tjejer, som inte verkar ha träffats på ett tag, får syn på varandra och börjar prata. En av tjejerna berättar om sin nya pojkvän.
Tjej 1: Hur gammal är din nya kille?
Tjej 2: 37 år. Och det tycker man ju är skitgammalt! Men han är verkligen ung av sig. Så jag märker inte det! Ja, alltså, hans förra tjej var ju 16, det kan ju verka lite peddo, men han är verkligen inte det. Det är bara en slump att hon var 16. Han gillade hennes personlighet.
Tjej 1 (allvarligt): Ja, du är ju mycket äldre!
Tjej 2: Ja, precis!
Tjej 1: När fyller du 18?
Tjej 2: I oktober.

*

Tåget mellan Hässleholm och Stockholm

En pappa sitter tillsammans med sin lilla flicka ~3 på tåget, mittemot sitter en ung kille och en äldre dam. Pappan skalar en apelsin.
Pappa: Vill du smaka?
Flicka: Ja. Det där var en rejäl apelsin!
Pappa (nyfiket): Hur menar du med ?rejäl??
Flickan funderar tyst en stund.
Flicka: Det där var en rejäl bajskorv!
Förtvivlade försök att kväva fniss utbryter.

*

Skolmatsal, Lidingö


Två lärare och två tjejer ~14 sitter vid ett bord och äter.

Tjej 1 (vänder sig till lärare) 1: Alltså, är barr nyttigt på något sätt?
Lärare 1: Eh, alltså, jag vet inte riktigt. Vaddå då?
Tjej 1 (lägre): Ehm? jag brukar äta det ibland.
Lärare 2: Jaså, är det därför som vi har så mycket virke över nu när du har slutat på träslöjden!
Tjej 2 (eftertänksamt): Jag åt upp en grillpinne igår.

*

9:ans spårvagn


Två unga killar sitter och diskuterar en fest som den ene har varit på
.
Kille 1: Och så fixade han värsta holken!
Kille 2: Vadå? Skojar du? Varför grejar han en holk på en fest?
Kille 1: Uh, för han kände för det? Frågade om jag ville vara med, sa nej!
Kille 2: Vilken snubbe, bygga en fågelholk på en fest?

*

Nians Spårvagn, Järntorget, Göteborg


Två tonårstjejer går på längst bak i spårvagnen
.
Tjej 1: Fan vad det luktar sprit och öl här! Usch!!
Tjej 2: Hahaha!
Fyllo: Fan va det luktar ungdomsparfym här!

*

Östercentrum, Visby


Berusad kille ~18 kommer in på McDonalds och ställer sig vid disken. Han står och velar länge om vad han skall beställa.
Killen: Äh vad fan, jag tar ett Maxmål!
Expediten: Du är på McDonalds?
Killen: Åh fan? Då tar jag fyra McFlurry!

*

Stadsbuss, Örebro


Två tjejer ~20 sitter och pratar om vad de ska göra på kvällen.

Tjej 1: Hon vi ska till, bor hon i din korridor?
Tjej 2: Mm?
Tjej 1: Är hon härifrån Örebro eller?
Tjej 2: Nej, hon är från Norrland.
Tjej 2: Norrland! Åh de är så mysiga. Är hon tjock?
Tjej 1 (lite förvirrat): Eh, nej?
Tjej 2: Nähe, de brukar ju vara det annars?de från Norrland.

*

Buss Trelleborg-Växjö


Två killar ~25 pratar med varandra med skånskt uttal.

Kille 1: Du, visste du att Växjö egentligen
hette ?Väg-sjö? innan?
Kille 2: Nej
Kille 1: Vill du inte veta varför då?
Kille 2: Okej.
Kille 1: Jo, för att för länge sedan brukade människor samlas för handel här på vintern, och när människor kom långväga ifrån, gick de över sjön. Därifrån kommer alltså ?Väg-sjö?. Fattar du?
Kille 2: Alltså, fan mannen. Lova mig att du inte berättar den för någon brud du försöker ragga på, då kommer det gå åt pipan.

*

Buss, Uppsala


En tjej och en kille, båda ~20 sitter på bussen och pratar, förmodligen på väg till krogen
.
Killen: Jag hade världens chans på en grym tjej igår men jag sumpade den!
Tjejen: Jaha?
Killen: Ja, det var en tjej som jag kände ytligt innan jag flyttade hit.
Tjejen: Ok, men vad hände då?
Killen: Jo, jag stod ju och pratade i telefon så när hon gick förbi kunde jag ju inte bara lägga på.
Tjejen: Men hade ni pratats eller setts något innan?
Killen: Nej, vi hälsade ju på varandra när jag pratade i telefon, men sen gick hon och jag vet inte vart hon tog vägen.
Tjejen: Var det din feta chans på en grym tjej?
Killen: Ja, men hon tittade ju på mig i alla fall. Du vet den där blicken...

*

Fikarum på arbetsplats, Uppsala


Tjej ~20 #1: Men har du kollat upp det? Hade du det du trodde?
Tjej ~20 #2: Men alltså?
Tjej 1: Men hade du? (ljudar något som verkar vara ?Klamydia?)
Tjej 2: Nä, alltså det var inte det? Men jag vill verkligen inte berätta när det är folk runt omkring som kan höra!
Tjej 1: Joo, men säg! Vad var det?
Tjej 2 (ser sig besvärat omkring): Ja alltså? det var (bokstaverar) S-K-A-B-B?

*

Tåg, Norrköping-Stockholm


Mamma sitter med sin son ~10, som pratar oavbrutet och frågar om precis allting.
Sonen: Varför står det nödutgång på fönstret?
Mamman (trött): Man kan ta sig ut där om det skulle hända nått med tåget?
Sonen: Men hur öppnar man då?
Mamman (ännu tröttare): Jag tror man får slå sönder fönstret?
Sonen: Jaha? vad ska man använda då, då?
Mamman (kallt): Man kan ju ta en liten frågvis pojke och slå hans huvud mot fönstret?

*

Gymnasium, Östersund


Två killar ~16 sitter och läser dikter som de har skrivit.

Kille 1: Den var ju asgrym!
Kille 2: Jag kom på den själv. Bra va?
Kille 1: Ja, du borde kanske bli en sån här? Hm, vad kallas de? En diktator.

*

Göteborgsvägen, Halmstad


Två män ~30 och ~35 år diskuterar någon typ av radar, av allt att döma verkar det vara jobbrelaterat.

Man ~30: Vår mätare var tydligen utlånad till Göteborg så vi kan inte mäta strålningen innan vi demonterar. Jag vågar inte, så du får ta ut dem.
Man ~35: Men? jag har tre barn, du har bara två.
Man ~30: Ja, men jag kanske vill ha fler?

*

Tågen från Varberg till Kungsbacka


Tjej ~25: Och på tisdag ska jag ha uppkörning för att få mitt MC-körkort!
Kvinna ~65: Nää, inte motorcykel! Du vet vad jag tycker om det!
Tjejen: Men mamma, du har aldrig testat! Jag kommer nog att köpa mig en fräck hoj så småningom?
Kvinnan: Jaja?du vet vad jag tycker. Och gå för allt i världen inte med i det där Barbados!

*

Kontorslandskap, Helsingborg


Kollega 1 ska mejla lite roliga historier till några på kontoret.

Kollega 2 (tittar över den andres axel och läser mejlet): Den är rolig den.
Kollega 1 (fyller i namn i sändlistan): Ja, jag ska skicka den till resten av styrelsen i fotbollsklubben. (Han pausar och rynkar pannan) Fan, jag kommer inte ihåg en kille. Vad heter han? Vi är ju åtta stycken?
Kollega 2: Kolla i adressboken, du har det säkert där.
Kollega 1: Nä, jag ska komma på det. Fan, jag träffar ju honom en gång i veckan! (Han börjar rita på ett papper) Där sitter han, där sitter hon?
Tystnad.
Kollega 2: Kom du på det?
Kollega 1: Fan det är ju jag ju?

*

Lila linjen, Nödinge


Gymnasiekille 1: Alltså matten, statistik är såå himla onödig!
Gymnasiekille 2: Ehm, eller vad menar du då?
Gymnasiekille 1: Jamen, det är så himla onödigt bara. Jag menar, hur stor är chansen att den här bussen som vi sitter på just nu kommer bli träffad av en bomb i detta ögonblick?
Gymnasiekille 2: Jag vet inte. Inte så stor kanske?
Gymnasiekille 1: Ja men, det är ju 50% chans!
Gymnasiekille 2: Va?!
Gymnasiekille 1: Ja, antingen så händer det eller så händer det inte. Statistik?så jävla onödigt!

*

Rönninge gymnasium


Två tjejer sitter och småpratar. Tjej 1 sitter och tittar i den andras pass, denna har ett asiatiskt utseende
.
Tjej 1: ?Busan?? Va?! Hur fan fick du in ditt smeknamn i passet?! Jag vill också ha det! Och vem fan kallar dig för ?Busan??!
Tjej 2 tittar konstigt på tjej 1.
Tjej 1: Jaha, födelseort! Busan? ligger det typ i Lappland?
Tjej 2: Prova Korea?

Haha, min humor i högsta grad :)


Kommentarer
Postat av: pk

hahaha, fan vad härliga :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback