Biologiplugg och bikiniränder

Både gårdagen och idag har det fokuserats helt och fullt på att plugga till morgondagens biologiprov.
Från att ha varit alldeles bakom flötet, kan jag nu allt om binnikemaskens och öronmanetens liv. Kan även skilja på rundmaskar och ringmaskar.
Har lärt mig att sådana saker som jag trott var växter, faktiskt är djur.

Visste ni att Sjöborren använder sina taggar som styltor? Det är ett smidigt sätt att ta sig fram över havsbottnen. 
Och att den fäller ut små sugproppar så att den får möjlighet att klättra uppför väggar? Den betar också sjögräs.

Det manliga hjuldjurets har inte någon tarmkanal, så de kan inte inta någon föda. Deras enda livsuppgift är att uppsöka honor och para sig. Meningslöst liv, med tanke på att det kvinnliga hjuldjuret kan föröka sig själv på egen hand - genom jungfrufödsel.


Idag har de riktiga sommrkänslorna börjat komma. Så fort jag kom hem från skolan åkte bikinin på, och jag belägrade mig i min sköna gröna fåtölj ute på balkongen, i full färd md att plocka fram läxorna. Har suttit ute nästan hela eftermiddagen, så lite färg har jag fått åtminstone :)
Hörde att det skulle bli bättre väder i mogron, så man får se och hoppas! Det kan ju knappt bli bättre än såhär :) Fortsätter det på det här viset så kommer det som återstår av snön att försvinna i ett nafs ju :) 

Nu bär det av mot sängen, där det ska pluggas tills jag somnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback