Det går till överdrift

- Det är det perfekta sättet att beskriva mina träningsvanor.
Vissa dagar rör jag inte på mig alls, medan andra dagar är späckade med träning. Denna fredag är ett utmärkt exempel.
Börjae lite oskyldigt med att spela Volleyboll på idrotten. Kl nio var det dags för svenska, som för övrigt var den sista lektionen jag hade idag.
Vid tio-tiden begav jag mig till gymmet för att byta om, varefter jag tog mig ut i löpspåret och körde lite löp- och intervallträning ugefär 2,5 km. När jag blivit varm och stigit in i träningslokalen igen, var det dags för styrketräning. Benen, armarna och magen fick en rejäl genomkörare.
När jag kom hem tittade jag några avsnitt av desperate Housewives, tills jag bestämde mig för att gå ut och springa intervaller. Efter att vi hållit på ett tag (jag och min systerdotter, vilken var den person som drog ut mig i tränngsvärlden), kom det en hel drös människor som skulle spela brännboll. Vi hängde på och ägnade några timmar åt det istället. När alla blivit leds på spelandet och stuckit hem fortsatte vi med våra intervaller.
Mitt i allt dök det upp mer folk, som vi bestämde oss för att fortsätta brännbllsspelandet med. 
Vi gav oss vid kl 23, vilket innebar att jag drog raggen runt byn eftersom det var ett tag sen sist - med snyggcykeln.Hade en del överskottsenergi över som jag behövde döda, så jag cyklade några km. 
Efter vägen mötte jag Alle och vi struttade(=fult ord) iväg på en promenad. Någon kilometer över halvmilen blev det. Nu är jag äntligen hemma och nyduschad. (Det visade sig att jag endast fått fyra vattenblåsor på fötterna under hela långa dagens håll-i-gång). Slängde i mig ett välförtjänt paket nudlar för en stund sedan, så nu är jag nöjd. Ska sätta mig framför TVn och vänta in John Blund.
Nattinatti!

Säger ju det. Överdrift! Det återstår att se om jag orkar röra mig imorgon.

Äntligen har mina paket med linser kommit, yeeah jag ser världen!

Kommentarer
Postat av: Julia

Ohshit, du är ju värre än mig, nästan!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback