Jag vill inte längre. Nu är det slut!

Jag har blivit en annan person än den jag har varit, och förändrats till det sämre. Jag vill inte vara en sådan person som bara färre och färre tycker om. Jag vill vara den jag har varit förut - till en viss del. En som inte blir sämre behandlad än någon annan, och inte heller behandlar folk sämre än de förtjänar.
Försöker alltid att se det bästa hos människor, och lär mig tycka om de flesta på ett eller annat sätt. Det är inte ofta jag har förutfattade meningar om folk, utan ger de fleta en chans innan jag börjar dra slutsatser om den personen. Så har det inte varit på senaste tiden och jag kan ju säga att jag inte är nöjd med det jag åstadkommit.
Från och med nu ska jag försöa bli en bättre människa! Sarkastiske Assar kan dra åt skogen för nu är Sara på väg tillbaka. Måste bara hitta den rätta vägen.
 
Något som jag tycker är otroligt tråkigt är alla vänner man mist på grund av olika anledningar.
Vissa förändras så mycket att man inte ser något gemensamt med den människan längre. Man funkar liksom inte lika bra ihop som tidigare.
En del bara slutar höra av sig. Vänskapen liksom tynar bort.
Andra bara slutar prata med en utan anlednng.
Någon annan är falsk och står och ljuger en rakt upp i ansiktet, tills man blir leds och det atomatiskt leder till avslutat kontaktskap.

Tycker inte om att utestänga folk, och ger dem gärna en extra chans om de ber om en.
Jag vill inte vara den bittra, sarkastiska, långsinte, lille blå smurfen som behandlar någon illa i onödan.
Från och med nu ska jag bli någt utav det bättre och hoppas att de i min omgivning ska förstå, åtminstone litegrann, vad det är jag försöker åstadkomma.
Vill komma tillbaka och bli en del av det som fanns förut. Passa in i pusslet igen. Man ska ta vara på sina vänner - de är de viktigaste byggstenarna i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback