Superkrafter och bränt vatten

skrivet kl: 01.36 (inatt). Gick dock ej att uppdatera då, så jag fick spara det till nu.
-
Nu har tisdagkvällen övergått till onsdag och jag sitter här med mina sedvanliga bekymmer.
Varför är det så? Hur kan det komma sig? Och sådär fortsätter det i all evinnerlighet.

Var på besök hos fröken Optiker igår. Det var riktigt speciellt roligt faktiskt. Först kollade jag synen (efter att jag svarat på alla tusen frågor).
"Nu kommer jag att sätta in et par linser i dina ögon så får du känna på känslan".
Ok, tänkte jag. Trodde att det bara var storleken som skulle bestämmas, men upptäckte till min förvåning att världen inte var suddig längre. Jag hade fått superbra syn!
"För att vänja dig lite får du gå till torget och tillbaka", sa optikern, och jag skuttade ut genom dörren. Helt otroooligt! Känslan var överväldigande. Den går inte att beskriva. Det kändes ungefär som att jag blivit en av alla dessa superhjältar, och min superkraft var världens bästa syn! Jag tror att jag aldrig har sett så bra :) Jag fullkomligt gick och strålade hela vägen till Domus och tillbaka.
När jag kommit in igen var det dags att kolla så att linserna satt bra, och sen fick jag jämföra olika glas och se vilken styrka jag behövde. Till sist var det dags att gå och träna på att ploppa inte och ut linserna i ögonen. Det gick finemang, så då bar det av hemåt.
Hela hemfärden satt jag och var alldeles fascinerad. Nu såg jag registreringsskyltarna på alla bilar+ människorna inuti, enstaka barr på träden och alla löv på lingonrisen. Det kändes som att vara född på nytt :P Vars har världen varit hela mitt liv? :)

Klev upp kl 6 imorse. Tänkte att det är bäst att man stiger upp lite tidigare ifall linserna skulle vilja böka. Tog det lungt till en början. Duschade och gjorde mig redo för skolan. Ca 40 minuter innan bussen gick, ställde jag mig framför spegeln och öppnade mina små linsförpackningar.
Efter tio minuter satt första linsen på plats.
Värre blev det tyvärr med den andra. Stod och tjorvade med den närmare tjugo minuter innan den ville hamna på sin bestämda plats. Till min förskräckelse  upptäckte jag att jag satt den ut-och-in, så den ville bara halka omkring i ögat. Några väl valda svordomar senare satt den äntligen där den skulle, och jag hade kanske 15 minuter på mig att fixa träningakläder, käka och kirra resten av prylarna som skulle med till skolan.
Jäktigt värre! Fortsatte att äta frukosten på busshållsplatsen.
Skola innehöll inte mer än vanligt. Eller ja, idrottslektionen plockades bort och ersattes av utställningen av treornas projektarbeten, annars var det inget speciellt.

Hemkommen och allmänt sliten fortsatte städandet i sin ringa takt, följd av ett gäng läxor. När de var avklarade återgick jag till dammtorkandet igen. Förhoppningsvis är jag färdig imorgon så jag slipper sova på soffan en natt till, haha :) Ikväll är tredje natten i köket. Inte föratt det gör något. Det är rätt mysigt att kolla tv tills man somnar :)
I alla fall så satt jag en gryta med vatten att koka, som jag skulle ha till att lägga örhängena i. Gick till mitt rum och stängde dörren medan jag väntade på vattnet, i vetskap om att mor och far somnat, så jag gissade att mitt musiklyssnande inte skulle vara vidare uppskattat. 
Tralalala, en halvtimme senare började jag tänka; Meen, väntade inte jag på någonting? SAATAN, VATTNET! 
Tog till ett språng. Hoppade över alla hinder som låg på golvet och öppnade dörren. I öppningen möttes jag av en påtaglig lukt av bränt, voj jädrans. På två sekunder var jag i köket, där jag träffade på en tom gryta som stod och brändes för fullt. När jag slagit av plattan och flyttat på grytan upplevde jag det som om grytan varit nära på att.. Brännas fast i plattan. Eller i alla fall sugits fast, på något underligt vis :P
Startade fläkten, med fortfarande lite skakiga ben. Strax efteråt kommer morsan;
"Varför luktar det bränt? Vad har du gjort?"
"Ehrm.."
Hon blev inte så glad när sanningen uppdagades för henne. Vadå, det var inte meningen att nästan hålla på och bränna upp huset. Jag lovar!
Typiskt. Måste hitta nåt knep att träna upp minnet på. Har läst att man måste äta mycketfett för att hålla hjärnan i trim. Då går inte utveklingen av närminnet åt fel håll :P

Nä nu börjar det vara dags för soffa=tv. Måste stiga upp en halvtimme tidigare denna morgon också, om jag ska hinna få linserna på plats innan skolan. Usch då!


Kommentarer
Postat av: Julia

haha nog ska det då vara du som lyckas! ;P

Postat av: Farmor Anka

..du borde skaffa dig en sådan där spegelförstorare som har kommit nu - man ser precis allt - kanonbra för att sätta in linserna och sminka sig. Den sätts upp på spegeln. äÄ svart runtom och sitter uppe som en sugkopp. Hittade den på NK.

2007-06-01 @ 22:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback