Julmust och Aladdin-choklad

Har just kommit hem efter världens längsta skoldag. Även fast min lärare föreslog mig ledighet idag, så var jag flitig och lyckades ta mig upp till skolan i alla fall. Sovmorgonen sa jag dock inte nej till.
Ligger långt, långt efter i matten så jag tog beslutet att fara till helvetes-huset och ta itu med den. Käkade lite på Jeanettes med mina "LCA-polare" och sen jobbade vi FlitigtSomFan i sammanlagt drygt tre timmar. En liten film om Einsteins relativitetsteori hann vi också varva med, som omväxling.

Det där miljökunskapsarbetet, ja vad ska jag säga?.. Stycket blev kanske litelite oförståeligt;
Olja används för att värma upp luften i gruvan, detta gör att åtgången av olja blir stor. Det i sin tur leder till att oljeutsläppen minskar. Detta gör att en stor mängd olja används. Bandugnsverket och husen omkring MK3 värms upp med spillvärme från avgaserna, vilket drar ner en del på oljeanvändningen. 
Till detta stycke med ord krävdes tre st naturare. Vadå hjärnkolaps? (Hur stavar man det ordet?)
Vi fixade det tillslut i alla fall ;) Tror jag.. Hoppas jag.

I bilen på väg hem kände jag hur tankarna virvlade, och det där som kallas hjärna var helt ur funktion. Är inte riktigt van att använda den sådär pass, vad det nu är det kallas.. Effektivt. 
Kom hem och kramades lite med den jag älskar allra mest, varefter jag försökte komma på en lösning på virrvarre-hjärna-problemet.
Lösningen, eller den hjälp på traven jag fann, var ett glas med must och en del sällskap av Aladdin-asken. Det känns faktiskt bättre nu =) Ska försöka ta tag i mitt liv igen och börja kämpa på. Snart är det student-tajm och jag vill inte fortsätta med några kvarlämnade kurser ht -08. Hittills har jag ju klarat mig över förväntan från min egen sida -inte när det gäller närvaro alltså.
Nu börjar allvaret! (;P)

Från och med idag ska jag;
- Bli något mer av en optimist.
- Fixa lite tro på mig själv.
- Sköta skolan!
- Försöka lära mig att varva ner.
- Börja sova som folk.  
- Må bra! (skolan, sluta pressa mig..)
- Träna mera, haha =)
- Lära mig att hantera pengarna vettigare.
Tyyp.. :)

Det är aldrig försent för en Billy's

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback