Den här dagen som började så dåligt..

Har bara blivit bättre och bättre ju mer klockan har blivit.

Dagen började med att jag övningskörde en rejäl bit. Jag som aldrig kört i stan, har nu dammat förbi tre rondeller (klarat ganska fint) och hunnit med en omkörning. Yäähy, snart törs jag nog skriva in mig på körskolan. 
Nu tänker jag ta körkortet! Snart. Har börjat åtminstone :) Har till och med bokat teoriprovet idag, oh oh. Nu gäller det att börja plugga så att man förhoppningsvis inte kuggar, för sånt har jag inte varken råd eller tid med :P

I alla fall så totalvände min värdelöst tråkiga dag efter religionen då vi upptäckte att våran lärare fortfarande var sjuk, yies! Överlyckliga knatade jag och Julia iväg mot Gällivare två timmar tidigare än planerat.
Vädret var toppen och vi glada som lärkor, så vi bestämde oss för att fortsätta promenera när vi kommit fram till vårat första mål.
For sedan förbi Mia och vi gjorde några ärenden, varefter jag liftade hem till byn.
Hann precis sätta mig framför datorn när köttsoppan var färdig. Telefonen ringde, och till min glädje var det precis den jag hoppades på som satt i andra änden av snöret. 40 minuter senare hade jag fått tillbaka all min borttappade livsglädje och jag åt färdigt maten, sen sprang jag hit och tog itu med massor av skolgöra, vilket i detta fall var en kemi labbrapport, miljökunskapsuppgifter och försöka lära in några muskler på Latin. Vilka det var kommer jag tyvärr inte ihåg så jag får väl se till att kunna alla till på måndag ;)
Funderar på att plocka fram teoriboken nu också när jag har varit så flitig att boka provet. Och när jag är på sånt här fint humör =)
Fast jag vet inte.. Först ska jag i alla fall dricka kaffe, tjiiing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback