Nackvärk och ändra stilmallar

Somande tidigt igår, redan innan elva. Pga den hemska nackvärken orkade jag inte stiga upp från sängen igen så det fick bli kväll för mig. Sov till halv nio imorse, då jag banade min väg hit. Orkade dock inte sitta i mer än en och en halv timme "tack vare" nacken. Fick gå och ta en vila igen, och nu mår jag mycket bättre (peppar peppar).
Redan ikväll verkar det som att jag ska få ta en liten massage. Härligt =) Grannen är ju massör som tur är :) Bara man inte glömmer bort tiden och käppar iväg någon annanstans :P

Sitter här med by-kepsen på sne och slitiskläder på mig, det kan inte bli bättre :) Funderar på om man skulle ta itu med Kemin nu på allvar eller hur det ska bli.. Har rejäl ångest över det så jag vet inte riktigt alls hur detta kommer sluta. Bra eller dåligt?
Har i alla fall lärt mig alla de fem musklerna på latin, som vi ska kunna till imorgon.
musculus Trapezius - kappmuskeln
m. rhomboideus, vet inte vad den heter på svenska
m. quadratus, ingen aning om den heller
m. erector spinae - muskeln kring ryggraden, och slutligen den sista (antagligen)
m. latissimus dorsi - breda ryggmuskeln, där gillar gubben att bli masserad ;)

Labbrapporten nästa! Alltså, jag hämtar ju hit den såklart :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback