Ny dag - nya möjligheter

"Är det Pistvakt som är ute och promenerar?" hmmm, mer än så berättar jag inte :P

Har suttit hemma och hunnit fundera en hel del.. Som t ex det första jag gjorde efter att jag trätt in genom dörren här hemma (efter maten) var att koka kaffe. Och hur ofta bjuds det inte på kaffe när man är i kullen? Det finns alltid kaffe färdigt, och då har jag väl lyckats dricka det en gång eller två under de månader jag vistats där.
Sen när jag kom hit, det var som en ren reflex. Gick fram till kaffebryggaren, gjorde den i ordning och efter en stund var det rykande varma kaffet i min kopp. Tre koppar senare var jag nöjd.
En annan grej var tandborstmuggen. Har inte använt den på fleeera månader och nu när jag borstade tänderna upptäckte jag mig själv med att stå med den i handen - ifylld vatten.
Hoppar intressesmurfarna? ;)

Nödvändigt tänkande, jag vet. Den tankeverksamheten som behövs till vettigare saker slösar man bort på.. ja på vad då? :)
Har också beslutat mig för att jag ska ta tag i skolan nu riktigt ordentligt. Det behövs nog :) Ska bli en riktigt pluggis (ända tills den här + nästa veckas skolgrejs är bortgjorda åtminstone). Börjar imorrn hade jag tänkt efter att min alldeles för långa och ohälsosamma skoldag har nått sitt slut.
Efter att jag har ätit tacos kanske.
Eller så blir det lite nattplugg. Jag vet inte riktigt, men nu ska jag inte missa att plugga till ett till läxförhör :P Dagens "dugga" gick förvånansvärt bra med tanke på att jag inte alls hade förberett mig innan. 25/25, jaahjaah bravo ;P

För att orka med morgondagens (egentligen dagens) alla lektioner så skulle nog en del sömn sitta på sin plats. Trooor jag nog.
Ser fram emot helgen =) Eller nåt.. kanske :)

Kineser är gula, eskimåer är grå och Sälman heter Seabert på engelska :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback